Recensie: Superduif

Uitgeverij: De Geus
ISBN: 9789044516432
Aantal bladzijden: 189
Gelezen: Augustus 2015
♥♥♥♥

Achterkanttekst:
Bonnie weet al op heel jonge leeftijd dat ze voorbestemd is om uit te stijgen boven de middelmaat. Op haar elfde springt ze over een tuinhekje, en een aantal seconden blijft ze zweven. Niet veel later ziet ze hoe haar lichaam transformeert tot een gigantische, oerlelijke duif. Ze beseft dat ze nu behoort tot het schaarse gezelschap helden dat onheil kan afwenden en mensen kan behoeden voor ongelukken. Na haar reddingsacties verandert ze altijd weer in het onopvallende meisje dat ze is. Haar omgeving maakt zich zorgen over Bonnies groeiende gekte, behalve haar vriendin Ine, die niet zonder hun vriendschap kan.

Review:
Toen ik de achterkant tekst van dit boek las, was ik gelijk geïnteresseerd. Een meisje dat verandert in een duif en dan een superheld wordt? Een superduif? Ik heb nog nooit iets soortgelijks gelezen en toen ik van De Geus mijn eerste twee boeken mocht uitkiezen, was de keuze voor dit boek dan ook niet moeilijk. En wat een goede keus was het! Superduif is een boek dat heerlijk leest. Vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal en het laat je niet meer los tot je het uit hebt.

Het is echt heel fijn geschreven, niet te moeilijk en het leest lekker door. Het verhaal is op plaatsen humoristisch en op andere plaatsen zielig. Je leeft echt mee met Bonnie en blijft je af vragen wat er nou met haar aan de hand is. Het is een serieuzer boek dan je in eerste instantie zou verwachten, al verraadt de achterkanttekst dat ook al wel, maar het maakt het verhaal niet zwaar.

Ik ben het boek nu al aan meerdere mensen aan het aanraden, en dat ga ik nu weer doen. Ik vond dit echt een heel goed boek en ik vind dat jullie het ook moeten lezen. Ondertussen ga ik op zoek naar een nieuw boek van Esther Gerritsen dat ik kan verslinden, want zij kan schrijven!

4 thoughts on “Recensie: Superduif